ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京女子大学言語文化研究
  3. 28

英単語の記憶と色の関係 : 英単語を効果的に暗記するために

https://twcu.repo.nii.ac.jp/records/26620
https://twcu.repo.nii.ac.jp/records/26620
83f69bd1-80a6-4d35-95c1-d364499d5479
名前 / ファイル ライセンス アクション
英単語の記憶と色の関係―英単語を効果的に暗記するために―.pdf Full_Text FUJIWARA Ayane.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-23
タイトル
タイトル 英単語の記憶と色の関係 : 英単語を効果的に暗記するために
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Using Colors on Memorizing English Vocabulary
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤原, 釆音

× 藤原, 釆音

WEKO 12935

藤原, 釆音

Search repository
著者名ヨミ
値 フジワラ, アヤネ
著者名(別表記)
値 FUJIWARA, Ayane
内容
内容記述タイプ Other
内容記述 Memorizing English vocabulary is an obligatory task for English learners, but there are few studies about the relationship between English vocabulary retention and color. This study therefore investigates effects of text colors on the memorization of English vocabulary. It specifically focuses on examining what influence the Stroop Effect may have. The Stroop Effect occurs when the color of a text and the meaning of that text are contradictory.
Ninety-nine students at Tokyo Woman’s Christian University were tested twice on their ability to memorize L2 vocabulary items and their definitions. These subjects were divided into five groups according to the color of the texts in two tests. The first three groups were presented with texts in either black, red, or blue. The fourth group was presented with positive-meaning words colored in red and negativemeaning words colored in blue; and the fifth group was presented with texts in the reverse pattern.
The results suggest that, regardless of the Stroop Effect, presenting words in different colors negatively influences the participants’ ability to memorize vocabulary, as Groups 4 and 5 scored lowest on both tests. Group 2, who were presented with red texts, also scored low, while Group 1, who were presented with black texts, scored the highest. These findings indicate that unaccentuated black texts are the best format for presenting vocabulary items to learners.
出版者
出版者 東京女子大学言語文化研究会
コンテンツの種類
値 紀要論文
ファイル形式
値 application/pdf
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0918-7766
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10461801
書誌情報 東京女子大学言語文化研究

号 28, p. 77-106, 発行日 2020-03-01
NII論文ID
識別子タイプ NAID
関連識別子 40022190144
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:51:48.938721
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3